zondag 21 november 2010

Tea Tree

Heb je, net zoals ik, last van een vettige huid? Op zoek naar een geschikt product om je gezicht te reinigen? Dan kan ik deze producten helemaal aanbevelen: Body Shop Tea Tree producten! Deze werken goed tegen een vettige huid. Ik heb een drietal van deze producten in huis en zal ze even voorstellen.
Een deel van het Tea Tree gamma:
 Tea Tree Oil of Theeboomolie is afkomstig uit de bladeren van de theeboom (Australië). Het wordt ook gebruikt als aromatische geur, zoals in sauna's. Volgens bepaalde bronnen zou deze olie een genezende werking hebben op o.a. verkoudheid, schimmels en... acné! 
Er gaat jammer genoeg ook negatieve kritiek rond over deze olie. Volgens bepaalde wetenschappers zouden stoffen in de olie net huiduitslag veroorzaken, zou het bacteriën minder gevoelig maken tegen antibiotica (met infecties tot gevolg) en je hormonenbalans overhoop gooien. Nu gebruik ik dit al een jaar, en ik heb zelf nog geen last ondervonden hiervan. Plus, anders zouden ze de producten allang uit de rekken gehaald hebben, niet?
 
 Tea Tree Skin Clearing Facial Wash
Dit is een wasgel voor in het gezicht, dat geschikt is voor dagelijks gebruik. Op de foto ziet het goedje er uit als groene blubber, maar laat u daardoor niet vangen. Het is een echte gel, iets 'lopender' dan haargel.  Een topje op je washandje is genoeg voor je hele gezicht te wassen. Aangezien er 250 ml in zit, zal je zeker genoeg hebben voor een lange tijd. Gewoon afspoelen met water, alleen zien dat er geen zeep in de ogen komt! Tea Tree heeft één specifieke geur, die in de richting van munt gaat. Maar toch ook weer niet. Ik zou het eerder vergelijken met een sauna geur, maar dan minder straf. Een verfrissende geur die niet stinkt. Een zachte huid gegarandeerd.



Tea Tree Face Mask




Een gezichtsmasker als geen ander! Weeral geschikt voor een onzuivere huid. Wat ik doe, is deze opbrengen, een 10-tal minuten voor ik in de douche spring, om het goedje dan ineens uit te spoelen. Dit is een heel dik masker. Voordeel is dan dat het goed blijft zitten op je gezicht en niet uitloopt. Nadeel is dat het moeilijker uit te spoelen is met een washandje. Daarom het spoelen in de douche. Dit masker mag je wekelijks gebruiken. 
Deze heeft ook een typische tea tree geur. Ik ben er ook enorm tevreden over! 


Check die dikte van het masker op de foto












Tea Tree Skin Clearing Exfoliating Pads


De naam zegt het zelf: Dit zijn padjes die ingedrenkt zijn in theeboomolie. Niet doordrongen, dus bij het aanbrengen in je gezicht zal je geen last hebben er van. Wat doet het: scrubben en je poriën reinigen. Ik heb geen idee of dit voor dagelijks of wekelijks gebruik is, het staat nergens vermeld. Dus doe ik het om de 3 dagen. Even na het wassen van je gezicht met een padje over je gehele gezicht gaan, dat is het. Het droogt vanzelf op, je moet niet spoelen. Het werkt eigenlijk dus zoals een gewoon reinigingsdoekje, maar dan met een scrubbende werking. 















Belangrijke gegeven in verband met Tea Tree:


* Zorg er voor dat het product NIET in contact komt met je ogen of je lippen. Dit zijn slijmvliezen en reageren er helemaal anders op  dan je huid. (Irritatie!)

* Wanneer je huid geïrriteerd raakt na gebruik van Tea Tree, dien je meteen het gebruik er van stop te zetten. 

* Op deze pagina vind je nog meer producten van Tea Tree, dat je ook kan bestellen via Body Shop UK. Anders vind u deze ook in een Body Shop in uw buurt. 



0 reacties:

Een reactie posten

Feel free to leave something