zondag 14 augustus 2011

Nagelzorgsetje van Claire's


Claire's ken je vast wel, die ene winkel met die mooie tot kitscherige stuff. Waarbij je aan de kassa opeens meer moest betalen dan je dacht, omdat je perongeluk naar de prijs in pond had gekeken en mispakt had voor euro. Vroeger (lees: in mijn puberjaren) was ik verzot op Claire's en kwam ik er bij elke gelegenheid ik kon. Nu heb ik door dat hun kettingen en armbanden wel heel erg snel stuk gaan en dat dat niet waard is voor die prijs. In euro. Nu kom ik er alleen nog binnen voor diadeems te kopen, merendeels voor mijn beste vriendin. En soms voor oorbellen, can't resist it!

Onlangs viel me hun nagelzorgsetjes op in de winkel, zoals deze. Maar vond ze (nogmaals) te kitsch. Of hoe leg je dat uit. Er waren ook setjes met japanse comicventjes op (ik heb het niet zo met spullen met japanse dingen op) en setjes met hondjes op (needless to explain). Ik wilde enorm graag zo'n setje, maar dan met een fatsoenlijke cover, liefst. Maar algauw staakte ik mijn zoektocht. 

Tot ik een tijd geleden voor mijn verjaardag zo'n setje kreeg (van Claire's) van een klasgenoot van me, met wél een fatsoenlijke cover:
Voorkant
Achterkant
Strikjes en polkadots, that's more like it! De hoes is van plastiek en ik vraag me nog steeds af of deze mijn handtas zal overleven. Time will tell. 

 Wat zit er in zo'n Claire's nagelzorg setje? Respectievelijk van links naar rechts: schaartje, nagelknipperke, nagelspatel, pincet en een vijl.

Schaar
Handig. Denk ik. Ben ik nu de enige die niet zit te wachten om haar nagels aan te vallen met een schaar? Ik zou deze hoogstens gebruiken in een wondzorgset. Gelukkig is het schaartje uit dit setje niet bot. Dat moest er nog aan mankeren.

Nagelknipper
De hel van de gemiddelde lange nagels-ownende vrouwen? Op beautyfora van meisjes met lange nagels (en dus veel nagellakswatches doen) staat er zo vaak vermeld dat je een nagelknipper achterwege moet laten en je nagels moet vijlen... als je lange nagels wil of op de juiste manier wil verzorgen. Er bestaan ook nog vrouwen die hun klauwen liefst zo kort mogelijk willen houden, of moeten voor hun job. Een nagelknipper werkt dan wel wat sneller dan zo'n nagelvijl. De nagelknipper uit dit setje is gelukkig ook niet bot.

 Nagelspatel
Waarvoor dient dit? Na wat gegoogle heb ik door dat dit dus een nagelspatel is. Vermoedelijk word dit gebruikt om je nagelriemen onder handen te nemen. 
Pincet
So multifunctional: effe wenkbrauwen epileren, wat haartjes uittrekken hier en daar. Splintertje? No worries! Even mijn pincet bovenhalen.

Nagelvijl
Serieus gezegd de meest teleurstellende nagelvijl ooit. Ik heb geprobeerd ermee te vijlen en dit lukt wel, maar het laat de rand van je nagels zo onverzorgd achter (eerder gekarteld in plaats van mooi glad).


Conclusie: het is een fijn nagelzorgsetje. Alle basics zitten er in. Ik zou hem zeker aanraden omwille van voorgaande. Hij past ook lekker ergens onderaan in je handtas. Maar koop hem alleszinds niet voor het vijltje.

Te koop in Claire's of hierzo.




3 opmerkingen:

Feel free to leave something