zondag 9 oktober 2011

SANJA'S KITCHEN MADNESS: LS-cake


Deze cake heb ik zelf LS-cake genoemd -go figure why- en ik ben er stiekem een beetje trots op. Rond blogland zie ik hier en daar met gif/kleurstof gekleurde cakes opduiken. Sinds ik een paar staafjes kleurstof in huis had liggen en deze dringend op moesten, kwam dit recept toch goed van pas.


Het recept is helemaal niet moeilijk, ik nam een doorsnee cake-recept en deelde op het einde het deeg over 4 potjes, waarna ik het deeg kleurde met genoeg druppels kleurstof. 
  • 4 eieren
  • 250gr zelfrijzende bloem
  • 250gr suiker
  • 160gr boter
  • 2 zakjes vanillesuiker of 2 EL vanille aroma
  • kleurstoffen naar keuze (in dit geval: blauw, geel, rood en groen)
Warm je oven op op 180° (ik zet mijn temperatuur altijd een beetje lager, maar je moet je oven kennen)
Mix de boter, de suiker en de vanillesuiker tot een homogene massa.  Doe er dan een voor een de eieren bij en klop tussendoor goed.De bloem er bij en weer kloppen tot je geen bloem meer ziet.
Verdeel het deeg in 4 potjes (of naargelang welke kleuren je hebt) en kleur je deeg. Goed mengen!
Gooi het deeg in je cakevorm. Ik heb bijvoorbeeld met lagen gewerkt en dat geeft nog een leuk effect!
De vorm gaat nu de oven in voor ongeveer 30-40 min. Opgepast, je ovendeur niet opendoen terwijl je cake in de oven staat! Dan komt er koude lucht binnen en zakt je cake in. Na 40 min. mag je pas open doen en prikken met een saté prikker om te zien of ie klaar is.

Hoe smaakt zo'n gekleurde cake? Niet anders dan een gewone cake! Geen rare bijsmaken of niks.


Reacties op facebook:

# Dat ziet er uhm.. heel kleurrijk uit Sanne!

# Mijn nicht maakt soms cupcakes (in papiertjes) met zo'n kleuren en to be honest zien ze er altijd zo walgelijk en onappetijtelijk uit maar ze smaken wel altijd gewoon naar een lekker cake'je.

# Haha Sanne toch :D het ziet er alice in wonderland-achtig uit ^^

# It's like a hippie puked and you put that puke in the oven and it became THAT.


Smakelijk! 


Cheers,
Sanja

3 opmerkingen:

  1. OMG, ZIET ER ZO COOL UIT! Mijn tante heeft altijd groene kleurstof maar dat heeft wel een smaakje, maar dat is ook wel lekker <3

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Haha grappig zeg, ziet er vrolijk uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dat ziet er leuk uit en lekker vind cake normaal zo saai:P

    BeantwoordenVerwijderen

Feel free to leave something