maandag 27 februari 2012

Mijn froe kleuren met John Frieda Precision Foam Color én Kruidvat permanente crème haarkleuring

Donderdagavond waren mijn ouders weg en dan bedenk ik me dat ik alleen thuis ben en op mijn gemakje iets kan doen. Zoals mijn haar kleuren. Niet mijn volledig haar, dat mag niet van de oudjes. Go figure why, maar het enige dat ik mij afvraag is toch waarom ik blijf luisteren. Ik zou mijn asblonde haren heel graag zien in pastel paars, robijnrood of ophetrandjevangrijs-witblond. Maar zowel mijn ouders als mijn stagebegeleiders zullen daar niet mee kunnen lachen. Dus ik hou het voorlopig bij de voorzichtige, semi-permanente dip dye. 

JOHN FRIEDA PRECISION FOAM COLOR
Maar die avond bedacht ik me dat ik nog een doos John Frieda Precision Foam Color had liggen, kleurtje N10. Deze had ik ooit eens gewonnen via een blogwinactie, maar nooit iets mee gedaan dus. En toen dacht ik: 'We doen eens zot' en wilde ik mijn zwaar telanggegroeide froe een paar tinten blonder kleuren. En een strookje van mijn achterste haren, gewoon, daarom. 


 Omdat mijn haarlengte tot aan mijn navel komt, heb ik een handdoek VOOR mij gehangen. Zo komen er geen vlekken op mijn kledij. Naakt door huis lopen is geen optie in de winter. Als je de lok bekijkt waar ik al foam in heb gedaan, zie je dat deze niet bepaald zichtbaar is. Ik heb er nochtans goed veel op gedaan. Maar ach, wie weet is het de bedoeling.
Voor mijn froe heb ik het volgende gedaan: doorschijnende plastic folie daaronder gelegd, zodat geen andere stukken haar mee gekleurd zouden worden. Deze heb ik gefixeerd met schuiverkes. Nu is het 30 minuten wachten, even filmpje opzetten en chillen.Daarna uitspoelen en verzorgen met de bijhorende conditioner.

DAFUQ. Er is gelijk NIETS gebeurd! Zoals je op mijn foto kan zien is mijn haarkleur gewoon hetzelfde gebleven, zelfs nadat ik het gedroogd had met de haardroger! Bij mijn froe trouwens ook, maar daar ben ik vergeten een foto van te nemen. Wat een anticlimax. Meteen zocht ik via google naar antwoorden, deze bleven jammer genoeg onbeantwoord. Op 'haarkleuring niet gelukt' vond ik alleen horrorverhalen à la 'Ik wilde mijn zwart haar blond verven en opeens werd het groen' en 'Ik kleurde mijn haar sexy rood en ik werd een Weasley'. Niet goed, wat nu gedaan? Het enige dat ik me kan bedenken is dat mijn onderste haren misschien iets meer beschadigd zijn dan de rest, maar dan zou mijn froe toch wel gekleurd zijn? Ik was teleurgesteld. 


KRUIDVAT HAIR COLOR 10.0 LICHTBLOND
Ik nam de verpakking van Kruidvat blonde haarkleuring uit mijn schuif. Die had ik een tijd geleden gekocht onder een actie. 'Dan ga ik dat maar eens proberen!' Ik had zoiets van, er is toch niks gekleurd geweest dus direct erna terug kleuren kan geen kwaad. 
Even vergelijken: Kruidvat is een budgetmerk. John Frieda ook maar moet je duidelijk iets meer euro's voor neertellen. KV is een crème-permanent, JF werkt met foam (schuim). Ze hebben beide dezelfde kleurnummering (10). 
Ik heb dan maar het hele proces opnieuw gedaan, maar dan met Kruidvat crème permanent. Omdat het allemaal zo snel ging, heb ik daar ook geen foto's van, excuses! MAAR, wél van het resultaat! Dit vond ik erg moeilijk om op foto te krijgen, gezien ik geen hulp kon krijgen van een tweede persoon/statief. 




Allereerst; excuses voor mijn rare hoofdhuid en zijn haarlijnen, ik had mijn haar 24u niet gewassen om voor te bereiden op de kleuring, en ik heb snel vet haar. Ten tweede: alleen bij mijn froe is het deze keer gelukt om te kleuren, mijn moedwillige lok bleef onkleurbaar. 
Wil dit nu zeggen dat JF's Precicion Foam  crap is? Neen. Op google vond ik reviews waarbij men erg tevreden was over dit haarkleurmiddel, ook over de kleur N10. Ik vermoed dus dat de mislukking aan mij lag, ondanks dat ik alle stappen goed opgevolgd heb. Iemand die weet waarom de eerste poging mislukt zou kunnen zijn? Let me know! Ik ben alleszinds wel tevreden met de kleine verandering. Binnenkort geef ik het misschien nog eens een ander kleurtje. En deze keer moet het wel lukken! ;)

Cheers!
Sanja





0 reacties:

Een reactie posten

Feel free to leave something