maandag 2 april 2012

Mijn portemonnee




Vlak voor dat moment dat je de voordeur achter je dicht doet, check je even of je the essentials bij hebt: sleutels, portemonnee en gsm. En ja, dat is in volgorde van belang. Deze drie elementen passen nog net in mijn handtas, mijn sleutelbos neemt namelijk erg veel plek in (1 sleutel, 25 sleutelhangers). Mijn gsm raakt ergens verloren in die wirwar van sleutelhangers en mijn portemonnee moet zo flashy mogelijk zijn, zodat ik hem direct vind. Alleen ik liefst.

Mijn portemonnee. Vroeger kocht/kreeg ik altijd zo van die huge exemplaren. Je kent ze wel: zwart, van 'leer', 3 vakjes voor je (lid)kaarten en kortingsbonnen, een platgedrukt plekje voor je kleingeld, geen plek voor je rijbewijs tenzij je het half gehavend uit gaat halen, ... en waar in godsnaam moest ik blijven met mijn treinkaart?! 
Serieus, ik werd zulke portemonnees meer dan beu. 

En toen kreeg ik voor kerst een blauwe Kitsch Kitchen portemonnee. Herken je de naam? Het zijn die zadelhoezen, fietszakken en tassen die precies van gerecycleerde stukken plastieken tafelkleed gemaakt zijn. Oh wacht... Met zijn leuke patronen en kleurtjes maakt het zijn naam waar. Sindsdien stak ik al mijn portemonneevulsels in het KK- ding en mijn kleingeld in een geldbuideltje. Dit vond ik zoveel handiger! 

 Dit groene exemplaar is niet de eerste die ik had. Mijn eerste was -zoals ik al zei- blauw met wat bloemen op. Twee jaar geleden sneuvelde deze zogoedals. In de zomer van 2010, voor mijn 20ste verjaardag, kreeg ik deze groene van een vriendin. Super blij was ik! En zo wist ik ook ineens waar ze deze verkochten. Maar, zoals je ziet, is hij ondertussen ook zo goed als kapotski. Gelukkig steek ik geen kleine prul daarin of het was kwijt.
Dus vrijdag kocht ik, in een winkel die kitscheriger dan kitsch is, dit rode exemplaar! Er waren nog meer modellen maar deze sprong er toch uit. Gewoon sexy rood met een halve kers die aan de achterkant terug te zien is. Fine by me! 
 Ik heb de inhoud van mijn portemonnee er uitgekiept, om te laten zien hoeveel er precies in kan. Geloof me, er kan vrij veel in! Mijn eurobriefjes steek ik er ook bij, maar op de moment ben ik briefjesloos. #Ineedmoney. De portemonnee is groot genoeg voor mijn rijbewijs, treinabonnement en shitloads aan (lid)kaarten, pasjes en kortingsbonnen. En we steken er nog een pakje hoorapparaatbatterijen bij hé, waarom niet. Hier ben ik zoveel meer tevreden mee! Ik zit ondertussen dus aan mijn 3de, dus dat wilt al wat zeggen. Mijne gingen telkens ongeveer 2 jaar mee, dat vind ik best voldoende. Want als je de vorige beu werd, kan je een nieuwe kiezen. Keuze genoeg! 

Verkooppunten
Hier kan je dezelfde als ik heb kopen, daaronder vind je nog andere patronen en kleuren.
- Mijne kocht ik in de Mechelse winkel genaamd Betty Woods, een verkooppunt van Kitsch Kitchen. Daar verkopen ze ook schooltassen en etuis van KK. 

Geef jij de voorkeur aan zulke portemonnees of blijf je liever bij een standaard exemplaar? 

Cheers!
Sanja ♥

0 reacties:

Een reactie posten

Feel free to leave something