dinsdag 29 mei 2012

UPDATE - De plannen anti-cellulite en Start To Run


Wanneer jullie dit lezen is het dinsdag en ben ik (normaalgezien!) al één dag bezig met Start To Run. Ja, je leest het goed. De dees gaat haar 8 jaar oude sportschoenen uit de schoenkast halen en er een lap op geven. Het begon allemaal gisterenochtend toen de buitenlijke atmosfeer mij verplichtte om die leggings en panties in de kast te houden en met de melkwitte billen een shortje aan te doen. Ik schrok. Niet alleen zag ik mijn bovenbenen langer dan 10 minuten terug na drie seizoenen, ik zag ook dat het reliëf op die plaats nogal veranderd was. En NIET in goede zin. Hàllo cellulite, wat heb ik je niet gemist. Maar dus, niet zagen en klagen maar DOEN. Op mijn To Do list heb ik geschreven dat ik toch maar iets van beweging ga moeten doen en joggen lijkt me het meest laagdrempeligst, aangezien ik geen tijd en geld heb om te gaan zweten in de fitnesszaal. Verder heb ik in een -deels woede- deels paniekaanval- bui al mijn oude Flairs bovengehaald om al die anti-cellulite tips te noteren. Die zijn makkelijk terug te vinden, zulke tips staan meestal in de exemplaren die vlak voor de zomer uitkomen. Daarin staat vermeld dat ik mijn eetgewoontes ook ga moeten aanpassen. An anti-cellulite wish is my command. Het is niet echt de bedoeling dat ik vermager, ik wil gewoon van die cellulite af. Even op een rijtje zetten waar ik allemaal zoal op moet letten en wat ik zelf nog wil aanschaffen: 
  • SMEREN - Het goed uitsmeren van een bodylotion over de probleemzone(s). Liefst 3 minuten lang, zodat het allemaal goed ingemasseerd is.
  • Een anti-cellulite crème kopen. Er zijn zoveel varianten op de markt dat ik niet eens weet in welke richting ik eerst moet fluiten. Daarom ga ik er gewoon een halen bij Yves Rocher, omdat ik daar een klantenkaart heb. 
  • BEWEGING - Ik denk dat dit het belangrijkste onderdeel is! Ik begin met joggen en ik hoop dat ik later nog de tijd vind om te gaan zwemmen.
  • Wel thee, geen koffie = Geen probleem
  • Proteïnerijk voedsel - zoals vis, bonen, peulvruchten, gevogelte, melk, kaas, eieren. Dit zou de spiermassa beïnvloeden.
  • Vezelrijk voedsel - zoals (grof) brood, groenten, fruit, ...
  • 2 liter water drinken per dag - voor het afvoeren van afvalstoffen
  • Sauna's zijn zeker aangeraden.
Zo, dit zijn de puntjes die ik ga proberen toe te passen de volgende weken. Ik weet, cellulite verdwijnt niet van de ene dag op de andere. Maar toch, eraan beginnen met  het bestrijden ervan doet al veel! Misschien ga ik elke week wel een update doen over dit onderwerp, ik zie nog wel. Het zou wel een motivatieboost zijn anders.
Is er nog iemand bezig met de strijd tegen cellulite? Of met Start To Run? 
Cheers!
Sanja ♥

0 reacties:

Een reactie plaatsen

Feel free to leave something