zaterdag 11 augustus 2012

MOVIES - Chernobyl Diaries


Naar de cinema gaan vind ik leuk. Het is ontspannend, een leuk idee om nog eens af te spreken met je vrienden, samen een film uitkiezen, gezellig in die stoelen gaan zitten en kijken maar! Voor de film zelf ben ik bereid om die 7-something euro er aan uit te geven. Je gaat een film kijken die net uit is (waar al maandenlang reclame voor gemaakt werd? Spannend!), een groot scherm, de nodige geluidstrillingen, een redelijk tot zeer comfortabele zetel, ... Wat ik wel prijzig vind (en ik zal absoluut niet de enige zijn die dat vind), zijn de snacks die je er kan aankopen voor te verorberen tijdens de film. De zakken chips kosten er een dikke euro meer dan in de supermarkt. Om nog te zwijgen over de flesjes frisdrank. Meestal koop ik de grote of medium doos propcorn en wordt de inhoud en prijs gedeeld met vriend(en).


Goed, deze keer waren we voorbereid op een dosis horror. Chernobyl Diaries. Op voorhand had ik de trailer al gechecked en kreeg ik de verwachting dat het een soort American-teenage-go-wild-sex-and-drugs-ooh-look-we're-getting-killed-by-monsters-sfeer ging zien. Mijn vooroordeel was fout en dat was allemaal de schuld van de film Hostel. Het gaat wel over Amerikaanse twenties, op rondreis in Europa. Via een broer van een van de adolescenten maken ze kennis met Uri, die een gids is in extreme touristing. De groep gaat akkoord en vertrekken voor enkele uren naar Pripya, een stad gelegen naast Chernobyl, waar 25 jaar geleden de kernramp plaatsvond. Alles is verlaten, ze kunnen ongestoord rondkijken en foto's nemen. OF DAT DENKEN ZE TOCH, muahaha! Maar daar begint dus de hele shit. De rest zijn spoilers.

Horror is toch zeker een van mijn voorkeursgenres op gebied van film. Maar toch wil een oog extra open doen voor de details die er in voorkomen. Zoals ik al eerder vertelde over mijn vooroordeel: ik hou niet van horrorfilms bespekt met seks en drugs. Dat zijn te afleidende factoren. Wanneer ik zie dat er een actrice meespeelt die zó weg kan kwijnen op de cover van een of ander mode- of seksmagazine, dan klik ik ook weg. Laat vrouwen voor één keer toch eens realistisch overkomen. Tenzij het grappig is. Wat ik wil zeggen is, in Chernobyl Diaries viel dit nog best mee. dat is de reden waarom ik ben blijven kijken. En voor de schrikmomenten natuurlijk. Overtuigende acteurs, goede onderverdeling qua spannend en minder spannend (de hele tijd is toch ook niet leuk?), verhaal bouwt goed op, ... Kijken wanneer je zin hebt in 'verstandopnul'-horror en niet kijken wanneer je voor kwaliteit gaat (als in: je kijkt alleen blockbusters).

Cheers!
Sanja ♥

0 reacties:

Een reactie posten

Feel free to leave something