donderdag 28 februari 2013

BEAUTY - of the month February

 Tada! Weer een aantal producten gekocht die ik deze maand heb terug gekocht en/of uitgeprobeerd heb. Van de meesten ben ik erg tevreden, maar er zaten ook miskopen tussen! Lees snel verder:



Ook al was ik erg tevreden over de Lush shampoo bars (ik gebruikte Godiva en Jumping Juniper), het werd tijd om een andere shampoo uit te proberen. Ik las een interessant artikel over siliconenvrije haarproducten en wilde deze eens proberen. The Body Shop biedde me deze aan: RAINFOREST BALANCE. Een shampoo en conditioner voor vet haar. Ondertussen gebruik ik deze al 3 weken en ben ik er nu al van overtuigd dat dit een re-buy wordt. Niet alleen wordt mijn haar minder snel vet, het ziet er ook redelijk gezond uit (mind dat ik meters haar heb en dat mijn punten er verdacht goed uit zien). Smells fresh. Geen negatieve opmerkingen.

Deze ontschminker of make-up verwijderaar gebruik ik al sinds de eerste streling mascara op mijn wimpers. Dit is de 'gewone' versie, maar je hebt er ook een op basis van olie. Deze laatste verwijdert echt àlles van make-up alsof het aliens zijn die de aarde komen overnemen. Helaas is mijn mama daar geen fan van, dus daarom de 'gewone'. Werkt ook goed, maar je moet er iets meer bij schrobben voor alles netjes weg is. L'OREAL - DERMO EXPERTISE
Ja man, dé miskoop van de maand! Ik las een review van deze foundation op een beautyblog. Een aanrader, zei ze. In principe is het ook zeker geen al te slechte foundation (zeker niet voor die prijs), maar... EH. Het eerste dat mij opviel is dat deze nogal muf ruikt. Niet opvallend, maar als je deze onder je neus was aan het uitsmeren kon je er niet meer naast ruiken. Wat als je deze hebt aangebracht en mensen kussen je op je wang ter begroeting? Ugly foundation smell all the way! Bovendien vlekte hij snel en was deze kleur nét mijn natuurlijke tint niet (maar dat is persoonlijk). NYC - ALL DAY LONG FOUNDATION
Een dubbel gevoel bij deze face-mask. Allereest was ik blij dat ik een peel-off masker vond ik een grote tube. Want, zo'n laag van je gezicht pellen, dat voelt even goed als dat moment dat je het toilet eindelijk bereikt hebt. Ofzoiets. (vaag verhaal duidelijk: ik ben geen fan van klei- of crème maskers). Het is een doorzichtige lijm-achtige massa. Best zeer dun aanbrengen op je gezicht of dat goedje droogt nooit op. Laatste keer heb ik deze lijm van mijn gezicht mogen wassen met een washand, dan het er lekker af te pellen. Teleurstellend hoor! FREEMAN - FACIAL PEEL-OFF MASK CUCUMER

OH MY GOD. Ik dénk dat ik eindelijk mijn holy grail der holy grail (ja dit is dubbel) der oogpotloden heb gevonden. Al jarenlang doe ik lekker gretig een dikke laag oogpotlood op mijn onderste waterlijn (in de puberjaren wat kohl meer dan nu). Maar dan zat je met de volgende first world problem: het is niet waterproof en tegen het einde van de dag zag je geen mooi lijntje meer van zwarte wallen over je blauwe wallen. Deze tip vond ik in Flair België. *buigt*. Ik heb deze al een paar keer opgedaan bij het uitgaan: hij bleef de hele nacht (na veel zweten en bierwatervallen) pérfect op zijn plek zetten. Als LIJNTJE. Gitzwart. Maar, aan elke te perfect iets zit ook een nadeel aan verbonden: it's a hell om deze te verwijderen van je oog. Zélfs met ontschminker op basis van olie. MAYBELLINE - MASTER DRAMA KOHL LINER
En dan twee oogschaduw penselen die ik heb aangekocht bij HEMA. Nog niet veel op aan te merken omdat ik ze nog niet geprobeerd heb. 

Ik ben verzot op de geur van deze crème. Een tijd hadden ze deze enkel in gigantische potten van 500gr met draaideksel. Geen material om mee te nemen in je handtas dus. Maar dan - thank god- kwamen er vliegtuigmini's in de winkel. Met draai-dop, maar toch iets meer handtasgood. Uiteraard een hemel op je handen en wherever you want. RITUALS - MEI DAO BODY CREAM

KIJK! 3 lipsticks die ik NOOIT ga opdoen! But but... they're pretty... *sadface* Ik heb altijd excuses klaar om geen lipstick op te doen: 'Dat is niet gepast op het werk', 'Maar ik ga op restaurant en eten, dan gaat ie er zo af', 'In combinatie met knalblauwe oogschaduw is dit echt eerder een perfecte look voor travestieten', etc. MAAR ik ga mezelf verplichten deze meer op te doen, zéker met een dikke vette zwarte eyeliner-wing (wauw, origineel!!)(maar wel awesome bij iedereen). CATRICE - MAROON / FROZEN ROSE / KETCH-ME-UP
De onderste witte spookstick is een lipbalsem uit de HEMA.

'Géén zin om mijn benen wééral te scheren, laat ik me maar effe waxen.'. Maar omdat ik geen tijd/zin heb om naar zo'n waxsalon te gaan, dacht ik effe zo'n self waxstrips aan te kopen. Jaren geleden heb ik dit ook al eens geprobeerd, wat resulteerde in een fiasco. Ironisch genoeg kan ik tegen de pijn (mijn pa trok vroeger pleisters af van wondjes in 0,001 sec), maar trok ik eerder mijn vel mee dan beenhaar. HAIR, Y U NO GONE? Een Sanja stoot zich wél 2x aan dezelfde waxstrip, want deze keer was het weer van da. Op voorhand had ik mijn benen gescrubd, ik had me namelijk laten wijsmaken dat je haren zo veel gemakkelijker los komen dan. Ik heb zo vaak op dezelfde plek terug een strip aangebracht, terug erop omdat er geen haar verwijderd was, opnieuw en opnieuw. Opzich lukte dit wel, maar er bleven altijd nog haren zitten! Genoeg om geen zachte benen te hebben (en op sommige plekken dan weer wel)
Ik ga deze nog opgebruiken, maar daarna toch maar eens afwegen om naar zo'n salon te gaan...
STAP'RS - EPILATION

Zo, dit was het dan! Gebruik jij ook een van deze producten? Wat is jouw mening hier over?

Cheers!
Sanja ♥

0 reacties:

Een reactie posten

Feel free to leave something