donderdag 15 augustus 2013

FOOD - Mothersday Cupcakes + Royal Icing

Voor Moederdag wilde ik cupcakes maken die me doen denken aan... mijn mama! Ik heb witte glazuur en blauwe bolletjes gebruikt, omdat dit de kleuren zijn die vaak terugkomen in haar kledingkast. Qua deeg heb ik vanille cupcakes gemaakt. Voor de glazuur: zie verder!


In een super schattige cupcakewinkel genaamd de Bakboetiek heb ik een zak Royal Icing mix gekocht. Al een tijdje lukt het me maar niet op goede glazuur te maken. Men zegge: water en bloemsuiker. Ofwel voeg ik teveel water toe, ofwel teveel suiker. Geen goede textuur dus. Ooit had de tip gekregen om een paar druppels citroensap toe te voegen aan de suikermengeling. Super goede textuur om uit te smeren, maar de glazuur droogde niet op. Gedaan ermee! Bij deze mix is het simpel: aan de hand van de afmeting die je nodig hebt voeg je water toe aan de mix. En kloppen maar! Je kan super harde of zachte glazuur maken die perfect wit ziet (check it!) en nog eens lekker proeft ook (sugarrr!). Voor meer smaak kan je eventueel een druppel vanille extract toevoegen. Nog geen ervaring met kleurstof maar binnenkort wel :)

Cheers!
Sanja ♥

0 reacties:

Een reactie posten

Feel free to leave something