maandag 6 februari 2012

11 Questions Tag

Ik werd getagd door twee awesome blogsters! Wel, dat is leuk. Een dankjewel voor Leisurely Sensitive en The Make-Up Diary! Als je hun blog niet kent, bezoek hen maar eens! 


Het is de bedoeling dat ik antwoord op 11 vragen die zij zelf opgesteld hebben en daarna zelf vragen stel, maar dat laatste ga ik achterwege laten. Hier zijn ze!




Leisurely Sensitive
1. Wat wil je gaan studeren? Of als je studeert wat studeer je? 
Op dit moment studeer ik verpleegkunde. Ik zit al in mijn 3de jaar, dus afstuderen komt dichterbij! Ik weet nog niet of ik verder wil gaan studeren hierna. Check trouwens 'About Sanja' voor meer uitleg. 

2.  Een jaar lang geen foundation of een jaar lang geen  oogschaduw? 
Sowieso kies ik meteen voor een jaar lang geen oogschaduw. Say whaaat? Ik heb wel oogschaduw liggen, maar ik ben eerder voor eyeliners, en dat is toch niet helemaal hetzelfde (line vs shadow). En foundation doe ik wel graag op omdat ik niet zo'n hele gave huid heb...

3. Wat voor boeken vind je leuk om te lezen? 
Jarenlang heb ik alleen maar dé Harry Potter-boeken gelezen. Nu lees ik er af en toe nog in, but the magic is still here. Tegenwoordig lees ik graag boeken met waargebeurde verhalen in. Zo ligt er nu 'De processen van Jef Vermassen' en 'Ziekenhuismoorden' op mijn nachtkastje. Geen melige romantische verhaaltjes meer voor mij. Als ik daar zin in heb, kijk ik wel een serie.

4.  Je favoriete liedje? 
Heel moeilijk om te zeggen, want dat verandert constant. Marry The Night van Lady Gaga. 

5. Als je een keer honger hebt, aan welke etenswaar denk je dan? 
Mozzarella-pesto chips, oreo's, noodles, home-made cookies, tortilla chips met guacamole dipsaus, kinder-eitjes, groene olijven, bugles met roomkaas, speculooschocolade van Côte d'Or, Tuc met paprikasmaak, ... Vooral snacks en versnaperingen dus!

6. Aan welke liedje heb je de meeste herinneringen? 
Alle liedjes van headliners die op Graspop gespeeld hebben toen ik er was. In zekere speciale zin; Iron Maiden. Zo'n sfeer toen hun hits gespeeld werden...

7. Wat is je aller ergste miskoop? 
Dat kan ik me niet meer zo goed herinneren, als het over een aller ergste miskoop gaat. Soms koop ik spullen of kleren die ik daarna niet gebruik of aandoe. Dat zal ook als miskoop tellen zeker :D

8. Als je een gratis naar twee landen mag in elk continent, welke landen zou dat dan zijn? En waarom? 
Ik droom weleens om naar New York City te gaan (wie niet, eigenlijk?) maar ik vrees dat ik het niet zou doen, zelfs niet als het gratis moest zijn. Waarom? Ik denk dat het too much gaat zijn voor mij. Te veel drukte, te veel mensen, te ver weg van huis, te kort verblijf en zoveel te zien,... Ik hoop dat ik op een dag van mening verander, dat wel. Maar nu! Binnen Europa kies ik Parijs en London. Parijs omdat ik er goede herinneringen heb en London omdat ik er nog nooit geweest ben. 

9. Wat doe jij als je ziet dat iemand over een brug klimt en op de punt staat om te springen? 
Zeer moeilijke vraag. In mijn studies heb ik heel wat theorie en praktijk gezien in verband met suïcide, heel uiteenlopende gedachten. Ten eerste hangt het er van af wie die persoon is; een vriend(in), een vreemde of een patiënt/cliënt van me? In ieder geval zou ik er wel naartoe lopen en uiteraard mee beginnen praten (en hopen dat hij nog niet meteen springt). 

10. Tijgerprint of tribal/Aztekenprint? 
Tijgerprint! Makes me wanna go purrrrrpurrrpurrr. 

11.Hoe kom jij aan je inspiratie? 
Voor mijn blog? Ik ben meestal met iets bezig en dan denk ik; 'HE, zoiets kan ik wel op mijn blog zetten!' Ik kan het niet anders verwoorden denk ik. Ik probeer zo weinig mogelijk geforceerd te bloggen, daarom maak ik alleen updates als ik echt ideeën en foto's heb. Als ik zo soms hoor dat (grotere) bloggers aangepord worden wanneer ze een dagje niet posten, ben ik blij dat dat bij mij niet zo is. Respect voor hen!






The Make-Up Diary
1. Wat is je leukste vakantie geweest en waarom?
Vorige zomer had ik toch de leukste vakantie ever! Voor mij staat 'vakantie' gelijk aan naar het festival Graspop gaan, want daarna stopte mijn vakantie (werken en herexamens). Vorig jaar was extra leuk want: het weer zat zo goed mee, veel bands die ik wilde zien, gezellige sfeer met vrienden, ... Als ik er nu aan terugdenk wou ik dat het al terug juni was.


2. Wat is de laatste droom die je je kan herinneren?
Euhm. Ik moest wegrennen van zombies die me aanvielen. Maar zo'n dromen over een zombie-apocalypse heb ik wel vaker. Ik moet dringend stoppen met The Walking Dead te kijken denk ik.

3. Wat doe je het liefste in het weekend?

Op zaterdag slaap ik graag uit naast mijn vriend. Wat ik dan doe hangt meestal van de plannen af. Maar zondag is chillday! Dan blijf ik lekker thuis, doe ik wat ik zelf wil. Meestal is dat ook de dag om mijn kamer op te ruimen/kuisen. 

4. Laatste smsje dat je hebt gehad?

'Heb me ingeschreven in de groepen waar jij bijzat. Da moesten er toch maar twee zijn he? Seg en dinsdag moeten wij ook maar zien da we in 1 uur na Duffel geraken! Heb geen zin in die drie dagen en heb al helemaal geen symbool van verlieservaring! Voila!' 
Korte uitleg: dit sms'je kwam van een klasgenoot en we praten over de Palliatieve Dagen van school, waarbij we twee dagen gaan overnachten ergens en véél gaan praten en werken over de dood, verlies en verdriet. We moesten ons inschrijven voor workshops. Blijkbaar gaan we moeten vliegen om van Mechelen in Duffel te geraken op tijd en zelf heb ik ook nog geen symbool van verlieservaring gevonden...

5. Wat is je favoriete tijdschrift?

IK DOE HET MET FLAIR ;) 

6. Als je bij iemand anders de kledingkast zou mogen plunderen, bij wie zou je dat dan doen?

Bij geenenkel van mijn vriendinnen denk ik, ze zouden me nogal haten moest ik dat doen.

7. Met welke celebertie zou je wel een hele dag willen optrekken?

Lady Gaga zou ik wel eens een dag willen volgen. Ik vraag me echt af hoe ze haar dagen vult en hoe ze aan inspiratie komt. 

8. Noem 4 positieve punten van jezelf!

- Ik vind mezelf een persoonlijke legende. Dit wil zeggen dat ik nadenk over hoe ik nadenk en daaruit kan concluderen dat ik een eigen denkwijze heb dat mij laat verschillen van andere mensen. Wanneer zij mening A hebben, heb ik meestal mening B gemengd met mening C en een tikje A. Snap je? Iedereen is wel een beetje een persoonlijke legende, als je maar niet als een schaap de massa volgt.
- Ik ben een structuur beestje. Wanneer er iets gebeurt MOET ik het plannen. Zo zou ik nooit zomaar de auto instappen en ergens naartoe rijden met als hoofdgedachte: 'The sky is the limit'. Neen. Eerst check ik of de verzekering in orde is, print ik een google maps document af met de wegbeschrijving, tel ik hoeveel geld ik heb voor benzine en voedsel, zie ik dat ik medicatie bijheb voor wanneer ik ziek word, genoeg kledij, reserve schoenen, ... Dat moet allemaal in orde zijn voor ik de auto in stap. En ja, dat vind ik een positief punt van mezelf om altijd voorbereid te zijn.
- Ik ben zoveel mogelijk eerlijk. Want wat duurt het langst? Juist ja.
- Blij ben ik met mijn eigen, persoonlijke stijl. 


9. Heb je wel eens de wet overtreden, en wat heb je dan gedaan?
Wet overtreden? Qui? Moi? Ik ben veel te braaf! Ik heb misschien eens op café gezeten toen ik nog geen 16 jaar was, ooeeh! 

10. Is er iets wat je nog in je leven gedaan MOET hebben?

Niet meteen de meest vrolijke gedachte, maar ik wil zeker Auschwitz bezocht hebben. In het 6de middelbaar kreeg ik de kans om met school te gaan, maar ik mocht niet mee omdat ik niet van ASO was maar van TSO. 

11. Waar ben je het meest bang voor, en waarom?

De grootste angst die ik heb is om dierbare mensen te verliezen. Ik kan er niet aan denken dat mijn vriend of een familielid dood zou gaan of ik word echt triestig. Verder heb ik ook bang van zombies. 


Cheers!
Sanja



0 reacties:

Een reactie posten

Feel free to leave something