woensdag 27 november 2013

TRIP TO: AMSTERDAM

Sinds een vriendin en ik werken, hebben we genoeg euro's op de bankrekening staan om onszelf te verwennen once in a while. We wilden erg graag gaan citytrippenn buiten het hoogseizoen. Oorspronkelijk hadden we het idee om Berlijn te gaan bezoeken, maar dat veranderde naar een tijd in Amsterdam wegens praktische redenen. AMSTERDAM! Daar was ik nog niet geweest, maar door verhalen van anderen aan te horen, leek het me geen misser. Wat wilden we zeker bezichtigen: het Rijksmuseum, Anne Frank Huis, het Vincent Van Gogh museum, het paleis. Zeker ook: de winkelstraat (en Bijenkorf) en het Hard Rock Café.
We vertrokken op vrijdagavond met de Thalys vanuit Antwerpen naar Amsterdam. De hele reis is heel goed meegevallen, we hebben alleen maar vriendelijke Amsterdammers tegengekomen! :) de Ierse pub op het Leidseplein werd onze vaste plek om 's avonds iets te gaan drinken. Check de foto's!
We starten het weekend met een lekkere Guinness in Kelly's pub Antwerpen.


Wachten op de Thalys, we hadden gelukkig 'maar' 5 minuten vertraging.

Aangekomen in het hotel, het was al donker geworden. Dit is het uitzicht vanuit ons raam (3de verdieping)

Beds. De kamer was heel klein maar we waren altijd op pad, dus geen probleem.

De grote spiegel in de kamer.
De buurt eens gaan verkennen en leuke straatversiering tegenkomen! De stelling erachter is iets minder charmant.

Van wandelen krijg je honger (en dorst!)

Geen Heineken gedronken deze reis.

TAPAS ♥

En de lieve (straat?)kat die ons gezelschap hield.

Dag 1 (zaterdag), een foto van de ingang van ons hotel. Het was een aangenaam verblijf, geen luxekamers maar wel alles dat we nodig hadden. 
Het uitzicht overdag. Erg grijze lucht maar we hebben geen regen gehad en dat was voor ons voldoende.

1ste bezoek: het Leidseplein met Hard Rock Café! Uiteindelijk hebben we er niets gegeten.




 Hard Rock Café at night ^-^

We hebben super lekker gegeten in een pannenkoekenhuisje, soep en daarna poffertjes.

Moe van een hele dag shoppen, 's avonds naar de Ierse pub. Nieuwe vondst: strongbow gold! Jum ♥ Jammer genoeg kwamen er geen knappe Ieren buiten die avond.

Dag 2 (zondag) bezochten we het Anne Frank huis. We hadden op voorhand online gereserveerd en tickets besteld. Dat was nodig want...

Dit is anders de rij waarin we moesten wachten. We mochten links aanbellen en direct binnen. Ik heb geen woorden over het bezoek, werd er heel stil van.


 Ook een hele lange rij bij Madame Tussaud, maar daar zijn we niet binnen geweest.

Koninklijk paleis, ja toch?

 DE BIJENKORF :D
Heb iets gekocht bij Kiehl's, kon niet laten om een foto te nemen van de leuke (maar hipster-)vent. 


I WANT IT 

THIS TOO ♥

Boompje gekocht op de bloemenmarkt!

 Het was Sinterklaastocht!

I AMsterdam, maar teveel volk om een goede foto te nemen.

Rijksmuseum :) 

Rijksmuseum inkomhal. Echt een mooie hal!

 Nachtwacht. Normaal neem ik geen foto's van schilderijen, maar van deze wel. Ik heb er expres mensen bij opgezet zodat ik me terug kan voorstellen hoe groot het schilderij is. Er waren mensen die selfies namen met het schilderij op de achtergrond, raar!



Dag 3, maandag en alsook laatste dag. We zijn het Van Gogh museum gaan bezoeken. Het was indrukwekkend en heb veel bijgeleerd wat ik nog niet wist over hem.


Grote stoel in de giftshop, gebaseerd op zijn schilderij met de zonnebloemen.

Nog wat rondgekuierd en dan was het alweer tijd om de Thalys naar huis te nemen in Amsterdam centraal (wat een mierennest is dat station trouwens! Zoveel volk!)

Samengevat: I LOVE AMSTERDAM en ik ga zeker dit jaar nog terug! Ik heb er supergoed kunnen shoppen, naar mijn mening is er meer te zien in Amsterdam dan in Antwerpen hoor! 

Hebben jullie trouwens interesse in een shoplog over mijn Amsterdam aankopen? I bought a lot!

Cheers!
Sanja ♥

0 reacties:

Een reactie posten

Feel free to leave something