maandag 17 maart 2014

NOM MUSIC #2

Op een dag besefte ik dat mijn iTunes te vol stond en mijn Billy-kastje van den Ikea te leeg. Ik ben een muziekliefhebber en staar me niet blind op genres, oude rotten of nieuw uitschot. 



METALLICA - MASTER OF PUPPETS (1986)
Dit is gegarandeerd een plaat waarop jezelf, uw ouders en grootouders nog mee op headbangen. De song Master of Puppets beluister ik zelf heel graag van voor naar achter en vice versa. Omdat hij zo lang duurt, is het nog leuker en aangenamer om het te beluisteren. Ik heb een haat-liefde verhouding met songs die langer duren dan gemiddeld. De gehele CD beluister ik het liefst in de lente, halfwarme zon, een groene tuin, bikini aan en gaan. Tof: deze zomer ga ik ze voor de eerste keer live zien op Rock Werchter. Daar gaat mijn enige optie in het spel 'Ik heb nog nooit -'
Andere aanraders: Battery, Damage, INC.



LAMB OF GOD - ASHES OF THE AWAKE (2004)
In de vorige review heb ik al gesproken over het album Sacrament, die 2 jaar na het album Ashes of The Awake uit werd gebracht. Dit album staat, volgens mijn voorkeur, gelijk met Sacrament. Knallers van nummers. Elke song van Lamb Of God doet me denken aan een regenachtig Graspop, dus luister ik deze cd ook graag wanneer het pijpenstelen regent. Mijn favoriet? Dan toch maar Hourglass.
Andere aanraders: Laid to Rest, One Gun



AMEN RA - MASS V (2012)
Dit is de laatst uitgebrachte CD van Amen Ra en tevens ook de eerste die ik beluister. Via de BF heb ik kennisgemaakt met deze band en genre. Bij deze muziek stel ik meteen voor mijn ogen wat de band waarschijnlijk wil projecteren: een donker, grijs bos. Op deze CD heb ik geen favorieten; ik speel alle nummers af, welke er maar 4 zijn maar wel de moeite waard. Ik kan er geen uitleg over geven, je moet het met je eigen oren horen. Daarom de intro van de CD: Dearborn and Buried.



Cheers!
Sanja ♥





0 reacties:

Een reactie posten

Feel free to leave something