zaterdag 23 april 2011

Mango Whip Body Lotion

Ohmygod, het is warm! Zowel binnen als buiten! Die zomer van 2011, dat gaat wat worden denk/vrees ik. Smeert u allen maar goed in met zonnecrème, geef huidkanker geen seconde de kans.

Maar nu! Door dat droge, warme weer reageert mijn huid met... droogte! Mijn benen zijn droger dan anders, net als mijn ellebogen, bovenarmen, ... Tijd voor een zomerse lotion dus!

Check it out, ik wandelde de Body Shop binnen, op zoek naar een goede moisturizer. Ze hebben een heel schap met zowel body butter als body lotion. Ik moet het verschil nog leren tussen die twee, maar ik koos uiteindelijk voor een lotion omdat deze een makkelijk pompje hebben en de butters niet. Dan koos ik nog voor 'very dry skin' en kwam ik uit bij... Mango whip!

Betreft een verpakking van 250 ml en zoals eerder gezegd, een pompje. Ook kan je deze pomp een kwart draaien, zodat hij niet 'los' pompt. Zo kan je hem gerust in een toiletzak meenemen op reis zonder deze uitloopt.

 De structuur: dik, maar niet zo dik als butter. Maar wel dik voor een lotion. Moest je deze op je schand doen en ondersteboven houden, hij zal er niet afdruppelen. Wel handig vind ik. Maar dan kreeg ik schrik of deze wel voldoende ging uitsmeren en snel intrekken. Geen probleem, blijkt! Ik smeer deze uit, wat met gemak gaat en deze hydrateert meteen je huid en plakt niet! Goed zo, want ik haat lotions die na het smeren te lang blijven 'plakken'. 

 Toch geen onbelangrijk detail: de geur. Een en al mango!  Serieus, soms komt deze lotion erg dicht in de buurt van mango yoghurt ofzo, zo natuurlijk ruikt hij. Na het smeren ruik je het nog duidelijk. Een uur nadat ik mijn benen had ingesmeerd ging ik naar beneden in de keuken waar mama zat, en zij merkte het meteen op. 


De volgende tekst staat op de verpakking van de fles. Die Body Shop toch, zo'n groot voorbeeld voor het goede doel!



Wat vindt jij van de body Lotions van de Body Shop? Welke geur heb jij?