zondag 3 juni 2012

START TO RUN - week 1



MA dag 1 - Gewapend met de iPod, waar mijn muziek en stopwatch op stond, begon ik met lopen. Dat ging allemaal redelijk goed, tot ongeveer in de helft. Ik was compleet buiten adem. Voorbijgangers die ik tegenkwam wierpen een rare blik toe en trokken elks een wenkbrauw op. Of denk ik dat maar? Het viel me ook op dat ik geen last had van steken in mijn zijn, terwijl ik dat vroeger altijd voor had tijdens de LO lessen in het middelbaar. De laatste 3 minuten heb ik niet kunnen uitlopen. Hartslag manueel gemeten: 140 slagen/min.
Parcours: 1'1'1'1'2'2'2'2'3'3' = 18 min


DI dag 2 - Rustdag


WOE dag 3 - Ondertussen heb ik al een playlist gemaakt op iTunes met... opzwepende (?) muziek. Op slows kan je niet deftig force geven bedacht ik me zo. Onderweg kwam ik nog een -iets of wat- oudere dame tegen die duidelijk ook aan Start To Run deed (afwisselend lopen en stappen verraadt alles). Deze keer heb ik het trouwens wel kunnen uithouden tot het einde. YAY ME! Hartslag manueel gemeten: 140 slagen/min.
Parcours: 1'1'1'1'2'2'3'3' = 20 min


DO dag 4 - Rustdag


VR dag 5 - Woensdagavond had ik besloten om vrijdag én zaterdag te komen helpen in het café van een vriend. Voor de geïnteresseerden van omgeving Mechelen: café 't Klapgat is gelegen op de Wollenmarkt (achter de Sint-Romboutstoren) en opende sinds dit weekend weer zijn deuren! Maargoed: vandaag moest ik eigenlijk mijn derde dag lopen, maar omwille van tijdsgebrek ging dat feestje niet door. Ik deed die dag stage tot 15u in Duffel en moest om 17u al beginnen werken in Mechelen. 'Nog tijd genoeg tussendoor' hoor ik U zeggen? Ik vergat te melden dat ik ook mijn voorlopige versie van mijn bachelorproef moest inleveren op school in Mechelen = veel wandelafstand = tijdsverspilling. 


ZAT dag 6 - Rustdag, zoals elke dag van het weekend. Vandaag werkte ik weer in 't Klapgat en deze keer zat ik geen seconde stil. Van de ene tafel naar de andere bestellingen opnemen, sleuren met plateau's vol Maneblussers (Mechels bier) en tegelijk nog vriendelijk lachen (daar heb je ook spieren voor nodig). Omdat ik ergens anders overnachtte dan thuis, waar mijn loopspullen staan, kon ik in de voormiddag ook niet gaan lopen. Beginnen werken van 14u tot middernacht. En nee, daarna had ik tóch de fut niet meer om te lopen ;). Zou ik die dag dan tellen als alternatief 22 minuten lopen? Of begin ik maandag gewoon terug opnieuw? Excuses, excuses... Volgende week beter!


Cheers!
Sanja

0 reacties:

Een reactie posten

Feel free to leave something