maandag 21 januari 2013

REVIEW - 4EYE camera


Alleszins, zo benoem ik dat spel toch. Ik kocht deze 4 lens camera nog voor geen 15 euro in het winkeltje The Box in Mechelen. Eerst was ik nog niet direct overtuigd van zijn charmes (ook al waren deze schatjes er in verschillende kleuren). Een niet-wegwerp camera, speciaal effect, zo weinig geld? Eerst zien en dan geloven. Het principe is simpel: een druk op de knop en je legt 4 verschillende beelden vast, zodat je een soort afspeelfilm krijgt. Ik nam het toestel random mee op zak. 

START
Aangezien het apparaat geen flits heeft, voorzag ik een rolletje 35mm; 400 ISO. Deze kan je zo halen bij, per example, je plaatselijke Kruidvat. In de doos zat een handleiding bij gesloten, de tekeningen maken het heel gemakkelijk om te volgen. Ook wordt er uitgelegd hoe je de rol moet verwijderen als alle foto's genomen zijn. 

GEBRUIK
Het toestel heeft geen doorkijkglas aan de kant van de gebruiker. Maar, daar hebben de makers een alternatief voor voorzien: het doorkijk ruitje. Om toch maar in te schatten hoe het beeld gaat worden. Persoonlijk trek ik mijn foto's liever vanuit de heup. Ook is het apparaat zéér gemakkelijk mee te nemen. Het past gemakkelijk in je handtas, omdat hij helemaal niet breed is (geen lens die in de weg zit). Hij zou zelfs verdwijnen in je clutch, probeer maar. Ook de boyfriend-broekzak is een uitstekende opbergplaats.


RESULTAAT
Nadat ik mijn rolleke vol had, had ik deze binnengebracht bij Hema. Enkele dagen later had ik ze al. Zelf was ik er zeer benieuwd naar. Dit waren de resultaten van een eerste probeerrolleke, ik heb enkel de best gelukte ingescand.

 Een drukke Bruul op een zaterdagmiddag. Ik vind het beeld te chaotisch, wie bewoog nu naar waar? Het onscherpe beeld rechtsonder stoort ook.






Te donker! Jammer...


Te dichtbij!



Ter afsluiter: een goedgezind en te lief geitje.


TIPS

  • Omdat dit toestel geen flitser heeft, best enkel foto's nemen bij helder en/of zonnig weer. Zelfs bewolking kan de foto's donker maken.
  • Best geen te drukke achtergronden uitkiezen. 
  • Niet te dichtbij fotograferen of het beeld is niet meer scherp.
  • Laat.Uw.Model.BEWEGEN.

SAMENGEVAT
Verwacht geen hoogstaande fotografie, maar al bij al is dit een leuke toycamera. Ik heb er al zeker een nieuw rolletje in gestoken voor een volgende reeks. Leuk voor grappige momenten vast te leggen. De scheiding van de foto's stoort me persoonlijk niet (ik had dit erger verwacht). 

Wat vinden jullie er van?

Cheers!
Sanja ♥









0 reacties:

Een reactie posten

Feel free to leave something